torsdag 10 december 2009

Levande ljus...

... eller levande katt?! det är frågan det.



Vågar nästan aldrig tända ljus längre. Är livrädd att hon ska bärja leka med ljusen eller lukta för nära (vilket hon nästan gjorde ikväll när jag försökte fota henne). Adventsljusstaken kan jag nog återanvända nästa jul, den är ju knappt använd. Så här långt har jag kommit på ljusen idag, tre dagar före tredje advent:


Helgen innebär jobb igen. Fredag, lördag och söndag. Kväll på söndag dessutom så vi får väl se om jag kommer ihåg att tända det tredje ljuset då.

Ha en bra helg, ni lyckliga som inte jobbar (och givetvis ni få som oxå jobbar)

Höll på att glömma; Dagens fulaste julpynt skådades i närheten av mitt hus. En ljusslinga runt varje fönster i ett rum. Ljusslingorna går dessutom från varje fönster och varje hörn i det här rummet upp i taket och samlas i mitten där lampan i normala fall sitter. Tidigare jular har den här julslingan även blinkat hysteriskt, men lägenhetsinnehavaren verkar ha tröttnat på blinket (konstigt) och i år nöjer de sig alltså "bara" med att ljusslingan lyser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar