tisdag 15 december 2009

Grinchen? Jag?

Hyacinterna är utslagna. Har köpt två nya att ersätta med för när de väl slått ut brukar de inte hålla så länge till. Och jag har faktiskt tålt dem i år!!!! Men... när nästa hyacintpar har slått ut och blommat över.... då... åker julpyntet ut! Jag är så trött på det, nu längtar jag efter: Krokusar... Tulpaner... Pärlhyacinter... Vår.... Liljekonvaljer... Rosor.... Sommar...... Sol.........

Idag har snön kommit. Som den äkta jul- och vinterfantast jag är kan ni ju förstå min glädje. Men det ser faktiskt ut som att den håller på att töa bort :)

Imorgon kommer mamma för att inspektera mitt "julpynt", jag kanske skulle slå på stort och hänga upp mina julgranskulor någonstans för att chockera henne lite extra?! Det kan hon ju vara värd efter en timmes bilfärd...

Såhär juligt är det i köket i år!

Godnatt önskar "Grinchen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar