tisdag 1 december 2009

adventspynt och sommarlängtan

Tänka sig! I år har t.o.m jag adventspysslat litegrann. Några hyacinter (återstår att se om jag tål dem eller inte..), små julgranskulor, mossa och annat krafs. Har t.o.m satt upp ett par adventsstjärnor i ett par av mina fönster. Det blir trots allt ganska mysigt ljus av dem... Där gick gränsen. Jag har en grav allergi mot tomtar, glitter och julgran. Den är nästan lika allvarlig som min nötallergi. Ev kan jag tänka mig en vit amaryllis oxå. Lite senare.

Glasskål; arvegods från farmor. Vit Cyklamen;, min favoritblomma!Tennljusstake; arvegods och dopgåva från gammelmormor. Lykta/ vas: från indiska.


Glasskålen är köpt i år, men ser nästan ut som den jag fick av farmor. Och fatet från emmaus fick komma till användning! På kanten sitter en äggkopp fastklämd, oxå från farmor. Men den fungerar bättre som ljushållare.

Efter två dagar med julpynt känner jag mig nästan spyfärdig och längtar starkt efter våren och sommaren... Så jag bjuder på en härlig sommarbild oxå :)

Älskade "Stålmusen", det är sommar det :)

Dagens fulaste julpynt skådades i ett fönster på nygatan: En bukett med röda låtsasamaryllisar hängandes upp och ner i gardinstången. Hur tänker man där? Det är det som är så konstigt så här i juletid... Folk som normalt sett har det hyfsat fint hemma drar fram det allra fulaste de har och pyntar hemmet fullt, utan att tänka på om det passar eller inte. Jag förstår inte vad som händer med folk i december månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar