onsdag 23 december 2009

Julefrid?!

Sov visst lite för länge efter en återigen smått hysterisk natt på jobbet... Så efter snabbis på stan för inhandlande av sista julklappen skyndade jag hem för att göra efterrätten jag lovat att stå för imorgon. Pannacotta med glöggtopping. Låter gott. Vi får väl se. Nu är den i alla fall upphälld på små glas och förhoppningsvis stelnar den till imorgonbitti.

Sedan rullades de sista tryfflarna klara och fördelades i små burkar. Av någon anledning är det alltid jag som får stå för julgodiset i min familj...

Eftersom natten inte alls blev lugn som jag hoppades så har jag fortfarande en pulsvärmare kvar att virka till lilla mormor i julklapp. Jag har ju bara haft en månad på mig att bli klar med dem... Typiskt mig! Får väl bli ett senkvällsprojekt. Eller som vanligt dagen innan julafton; vara uppe halva natten och göra klart det sista och vara dödstrött och irriterad på julafton....

Imorgon bär det av till mamma & co ute på landet. Helst vill jag hem igen på juldagen, men jag har inte bestämt mig än. Är det fint väder på juldagen skulle jag vilja passa på att fota lite. Särskilt om jag får stativet som jag har önskat mig i julklapp :) Annars vill jag ju hellre spendera juldagen i goda vänners lag!

Var en snabbis på Änglabacken idag. Åååå, va mycket fint de har där!!! Men idag köpte jag ingenting till mig själv, bara en stackars julklapp. Men det är inte svårt att hitta något till sig själv där, det gäller bara att bestämma sig för vad :) Får nog bli en tur dit igen nästa vecka, för lite egoshopping.

Nu ska jag försöka packa, utan att knöla ihop julklapps-
paketen allt för mycket. Samma dilemma varje jul... Man har slagit in klapparna så fint, men när man kommer fram är de skrynkliga och snörena är alldeles tillplattade. Men men, huvudsaken är ju egentligen det som är i paketen!


GOD JUL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar