fredag 29 januari 2010

vårkänslor

En mordbild, tillägnad Eddie

-7 grader kallt och snö ute... Börjar precis tillfriskna efter magsjuka. Tack och lov att maginfluensa inte håller i sig lika länge som en vanlig influensa! Jag har brutit mot 48-timmarsregeln och varit en liten runda på stan för att fylla på skafferiet. Kunde inte motstå blomsteraffären på vägen hem. Känns som att våren kommer närmare om man har vårblommor inne (?!) så jag tyckte jag var värd en bukett tulpaner! (förlåt blomstergubben om du får magsjuka nu...) Så nu har jag vår i lägenheten i alla fall!
























Det finns andra bidragande faktorer till vårkänsla i min lägenhet... En kattfröken som är väääääldigt kelig, rastlös och stundtals vääääääldigt högljudd... Kvittrar gör hon mest hela tiden. Och åmar sig som en annan playboymodell.... Kåtast i stan, det är min katt det!
Blir nog ett besök hos farbror veterinären inom en inte allt för lång framtid.....

3 kommentarer:

  1. hej! kul att du hittat till min blogg,hoppas du känner dig bättre snart=) kul att vi delar samma intresse med inredning,är så kul när man kan ta tillvara på gamla saker=)du är jätteduktig på att fota, blir jättefina kort...ha en fortsatt bra helg/helena

    SvaraRadera
  2. Skönt att du känner dig bättre från magsjukan.
    Man blir så glad att se dessa vackra tulpaner.
    Fniss, det var en söt liten kråmande kattfröken.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig beskrivning av din katt *ler*

    Klart du var värd tulpaner, det är alla och särskilt om man är/har varit sjuk!
    Hoppas att du mår bättre!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera