fredag 15 januari 2010

Schyssta lökar

Mitt kök är en katastrof. Världens fulaste kakel och riktigt fult golv. Inte alltid så kul att bo i hyresrätt... Men, när min spis går sönder så har jag blivit lovad både nytt kakel och golv. Fast jag hade hellre plockat fram det gamla golvet, misstänker att det ligger gammalt trägolv under alla plast och korkmattor.... om jag viftar lite extra med ögonfransarna när den dagen kommer så kanske?!
Nu försöker jag dölja åtminstone kaklet med diverse prylar. Bl.a en korg med lökar. Som jag ändå aldrig kommer använda, världens sämsta kokerska det är jag det! Men det är fint att titta på :) och det kan ju se ut som att jag är mästerkocken själv!
Årets projekt är att slita ut spisen, hur går det nu går ihop med mitt matlagningsintresse... Men jag ser i alla fall till att låta pastan och äggen att koka över riktigt ordentligt, borde kanske påskynda processen.

4 kommentarer:

  1. Om du vill förstöra en spis ska du hälla ut riktigt mycket vatten på den så det rinner ner under plattorna sen är det bara att starta och vänta på kortslutningen.

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint.
    Ha en fortsatt bra helg.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Förstår din längtan efter nytt i köket. Man vill ju oavsett matlagningsintresse ha fint omkring sig!
    Svärmor fixade ny spis genom att ha sönder ugnsluckan när hon "rengjorde" ugnen... dvs efter flera års tjatande om ny spis tröttnade hon... ;)
    Hoppas det är okej att jag länkar dig!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Hej hej. Tack för din fina kommentar. Så kul å läsa din blogg:). Förstår dig i allt du skriver om köket, vi har ett relativt nytt kök, men skulle gärna haft nytt golv och kakel, men man är väl aldrig nöjd:).

    Ha en fin kväll. Kram Camilla

    SvaraRadera