fredag 1 januari 2010

2009-2010

Den här fina kalendern fick jag av Erika. Älskar den! Varje dag visar en ny "plåga". Tack kära du!

Nu är det då nytt år. Tack för det. 2009 var ingen höjdare. Nu hoppas jag att 2010 blir bättre!

2009 inleddes hemma i sängen med hög feber och jag utvecklade t.om trycksår på knäna. Sedan fick jag (äntligen) min fasta tjänst, jag har ännu inte bestämt mig för om det var bra eller dåligt. På min födelsedag blev min älskade lille katt sjuk i akut njursvikt och fick avlivas. När jag och Jenny var i Skottland (vilket var kanon förvisso!) blev jag återigen sjuk med världens hosta, jag gissar i efterhand att det var en lindrigare lunginflammation. Jag tappade min väska med pass, plånbok och mobil på bussen till prestwick airport och höll på att inte komma hem igen. Men det ordnade ju sig till slut!

Semestern var faktiskt bra! Vädret var till min fördel och en hel vecka tillbringades till sjöss med varma lata dagar. En kanonmysig vecka på Gotland och lite annat trevligt. Men på min semester fick jag oxå veta att en nära bekant var sjuk i pancreascancer. Jag hann i alla fall träffa honom strax innan han gick bort i oktober. Samtidigt som jag låg hemma nästan tre veckor med otäck lunginflammation...

Jobbet har inte heller varit någon hit det gågna året. Det har blivit mer och mer och efter dagens slut har jag verkligen varit helt slut... Min fritid har mest bestått av att sova och vila upp mig efter jobbet... Under hösten har det verkligen varit kaos på jobbet med den ena "krisen" efter den andra, men jag tror att det var tvunget, nu kan det väl bara bli bättre där (hoppas jag).

2010 hoppas jag blir året då min spis går sönder. När den ger upp är det nämligen dags för utbyte av spis, kyl och frys och golv i köket. Men ännu hellre hoppas jag på t.ex en vattenläcka, så man måste bryta upp hela köket och hallen och kanske även vardagsrummet. Jag vill verkligen ha nya golv!!!! Och nytt kakel i köket...

Jag hoppas även att 2010 blir året då min morbror låter mig "rädda" fler saker från huset. Jag har spanat in diverse möbler och prylar. Bland annat ett par skrivbord. Fotoalbum, kläder, bord och stolar. (mina loppisinhandlade köksstolar är inte så säkra att sitta på längre).

Slutligen hoppas jag att jag får en ny chef som ger mig en bra löneförhöjning, helst mer än de där 2% som avtalet lovar. Och att det blir lugnare på jobbet så jag har mer ork och energi på min fritid. Och så hoppas jag att jag inte åker på någon influensa eller lunginflammation. Och att mina nära och kära mår bra så klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar