tisdag 12 januari 2010

mer vita projekt

Det här lilla bordet "räddade" jag från mormors vind för flera år sedan. Bordsskivan är lite böjd i ena hörnet, sviter efter ha stått på en kall vind och sen få komma in i värmen. Men det syns inte så väl.
Bordet är gjort av min mormors morfar som tydligen var möbelsnickare. Jag tycker det är roligt när man känner till möblernas historia.
Hur som helst, under åren har jag aldrig riktigt haft någon bra plats för det här lilla bordet, men nu har det fått flytta in vardagsrummet. Fastän det inte riktigt passar in. Ännu... Men snart ska det få bli vitt, vitt, vitt!
Pallen under fick jag av morfar när jag spelade piano, men den är inte så tillförlitlig att sitta på... Jag vet inte om jag ska måla den vit oxå?!?

6 kommentarer:

  1. Hej och tack för besöket hos mig! underbart bord du plockat fram ur gömmorna skivan gör det bara charmigare.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  2. Jättefint bord! Kommer bli kanon i vitt.

    Självklart får du lägga till mig. Ska försöka fixa till uppdateringen som inte fungerar!!

    Såg i sidmenyn att du vill ha ett vitt runt bord. Ett litet tips :)
    Jag tycker du ska måla det du har vitt så länge. Har sett ett sånt ommålat soffbord som du har och det var såå fint. Lite shabbat var det oxå.
    Ha en bra kväll!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Ang Ljuslampan: Den är mysig och jag tror att det hjälper.
    Se till att lampan du köper har ett "vanligt" vitt ljus oxå och inte bara olika färger som skiftar. Jag gillar det "vanliga" vitgula ljuset.
    Det går att ställa in olika ljud oxå som fågelkvitter, vågor...
    Det är en skön känsla och passar bra nu i mörkaste vintermörkret.

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart härligt bord. Charmigt med skivan som är lite sned.
    Verkligen fin blogg du har.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jesus så vackert bord!!!...*vill ha*
    Jag älskar bord och stora skåp..:))

    Pallen är också sååå fin. Jag skulle inte måla den. Det kan bli vackert med kontrasten, men, du gör självklart som du vill..:)

    Stor varm kram på dig och tusen tack för varm ord hos mig...*GLAD*

    SvaraRadera
  6. Godmorgon!

    Vilket underbart bord du har i din ägo!
    Och vilken fin blogg du har kul att du tittade in till mej, för då hittade jag ju till dej!
    Önskar dej en trevlig Helg!
    Kram Kathrine!

    SvaraRadera