tisdag 26 januari 2010

Strumpstickning

Påbörjade ännu ett projekt häromkvällen. Jag SKA lära mig sticka sockor!!! Letade fram ett garn jag inte bryr mig så mycket om, vill ju inte slösa de finare garnerna på nybörjarprojekt. Så nu blev det ett rosa garn; rosa sockor. Fast egentligen fuskar jag... Har nämligen fått "recept" på sockor utan häl och det är ju hälen som är det kluriga när man stickar sockor. Men när valet står mellan den "enkla" vägen och den svåra vägen så väljer jag alltid den lättaste! Vänta er ingen uppdatering på sockorna inom den närmsta tiden, det här får nog vara ett långtidsprojekt... Jag är inte riktigt vän med strumpstickor. Tacka vet jag virknålen!

2 kommentarer:

  1. Ja hur ska man annars lära sig om man inte försöker :) Härlig du är som tar tag i strumpstckningen!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Det är ju jättebra att börja sticka utan häl. Spiralsockor antar jag? Du skulle testa att sticka sockorna på rundsticka. En åt gången till en början men sen kan du göra två åt gången. Det är enklare än att sticka på strumpstickor. Synd att jag inte kan visa dig.

    SvaraRadera