fredag 26 mars 2010

Vår och rosa ranunkler

Redan innan klockan 06 kunde man ana de första solstrålarna i morse. Det är fördelen med att jobba natt, det är nästan enda gången man får njuta av soluppgången och det är så fint. När hela avdelningen riktigt badade i solljus längtade jag bara efter att få gå ut. Att gå hem, dra ner persiennerna och lägga sig då tog nästan emot.
Födelsedagen i onsdags gick bra. Mycket trevligare än födelsedagen förra året när jag fick akut avliva min lille katt, Sune. Tänk att det redan har gått ett år....
På eftermiddagen var mamma här en sväng. Jag bjöd på mat och hon hade med sig fika och den här jättefina buketten med rosa ranunkler och blåbärsris. De är inte vita... men minst lika fina ändå! En liten färgklick i mitt vardagsrum :) Hade ingen bra vas, men en gammal glasburk funkar ju minst lika bra (om inte bättre).
Jag fick andra helt perfekta presenter oxå, bl.a en jättefin lampa av Jenny när hon var över på en fika på kvällen. Men den visar jag en annan gång, när den kommit på plats. Ytterligare ett helgprojekt... de börjar bli många nu, mina helgprojekt.
Håller detta ljuvliga vårvädret i sig i helgen misstänker jag att det inte blir så mycket av mina projekt. Idag har det varit runt 15 grader varmt; conversen och vårjackan fick komma ut ur garderoben nu i eftermiddag när det var dags för en kaffe på stan. Det är ju nästan så man inte tror att det är sant! Sol, värme, löning och ledig helg, kan det bli mycket bättre?!

6 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med solen! Hoppas den visar sig i helgen! Vackra blommor! Låter som du och din mamma haft en bra dag. Ha en mysig helg!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilken mysig blogg jag hittade här, ska kika vidare här lite nu! Ha en fin helg! Helena

    SvaraRadera
  3. Hej, Kristin!

    Grattis i efterskott! Åh, vad fina...Jag älskar ranunklar. Och de rosa var verkligen så vackra. Vet du, jag har så dåligt med vaser men då vet jag vad jag ska sätta blommorna i nästa gång jag får eller köper några. Bra idé!

    Ja, vad skönt att våren äntligen kommit.

    Ha det bra


    Kram Inka

    SvaraRadera
  4. Våren är underbar och aldrig har den varit så efterläntad! Fina blommor du fått, så fin rosafärg till ditt vita!
    Å vad jag behöver ett par nya härliga vår skor!
    Ha det gott!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  5. Ljuvlig bukett!
    Hoppas helgen varit trevlig. Grattis i efterskott!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  6. Härlig bukett :) längtar till sommaren efter att ha tittat på dem.

    SvaraRadera