tisdag 23 mars 2010

födelsedagsnoja

Trött och sliten efter två nätter. Tålamodet var långt ifrån på topp inatt. Men inatt är jag ledig och det ska bli sååå skönt att få sova inatt. Längtar redan :) Och slippa ställa nån klocka imorgonbitti.
Pyntat till lite i köket. Tycker det är så fint med vita hortensior! Jag ska verkligen försöka hålla den vid liv.
Imorgon är det födelsedag igen... lite smått ångestframkallande, men det ska väl gå bra. Sista gången jag fyller nåt på 20...... skrämmande tanke. Jag hoppas i alla fall att jag får fler vita blomster! För det har jag önskat mig. Jag har visst blivit så gammal så jag inte har något särskilt att önska mig. Men blommor är ju aldrig fel.
Om jag fick önska mig nåt mer, så vore ett nytt köksgolv mer än välkommet! Borde man inte införa någon sorts lag som sa att en hyresvärd var tvungen att ge sina hyresgäster födelsedagspresenter?! Och då menar jag INTE att det räcker med en blomma...
Jag skulle oxå gärna önska att mitt kära slagbord kunde göras iordning. Som det är nu börjar det bli lite väl rangligt. För min del gör det inget, men jobbigt för gäster som inte kan mina trick för hur man undviker det rangliga. Jag får nog snart börja tänka tanken att jag kanske inte kan använda slagbordet som matbord i all evighet, men den tanken tar emot!

3 kommentarer:

  1. STORT GRATTIS!
    Oj, oj, oj! 29 är ingen ålder! Då är man på topp!
    I år ska jag satsa på en detaljerad önskelista och slippa få massa "skit!
    Hoppas att du har en härlig dag!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Men 29 är ingen ålder. Tänk jag då som nyss fyllt 46....GRRRRR!
    Jättegrattis på födelsedagen. Hoppas du får många presenter och många fina vita blommor.

    Snyggt slagbord.

    Ha en bra födelsedag


    Kram Inka

    SvaraRadera
  3. Grattis i förskott:)
    hoppas att du får något mysigt...
    slagbord är så vackra...
    ha det så gott!!
    kram
    sandra

    SvaraRadera