söndag 21 mars 2010

bara lite bilder...

Idag har jag brist på fantasi och inget direkt att skriva om. Har inte hänt så mycket den här veckan. Jag har skrapat bort lite, lite färg på pottskåpet. Men jag står inte ut när det gnisslar om man skrapar fel. Så jag drar mig lite för det.... Vi tar lite bilder istället!
Gamla små kort och fotopapper från början av 1900-talet, från mormor och morfars hus när morfar var liten. Som låg i den här lilla asken:
Som jag hittade i det här skåpet (ja, det lutar) när jag städade ut det på mormors vind:
Och sedan dess har det stått i mitt vardagsrum (ja, det lutar oxå. Inga räta linjer här inte!).
Det var alles idag! Hoppas jag kan komma med en uppdatering på pottskåpet snart. Nu är sängdags för min del en stund. Nattarbete väntar....

3 kommentarer:

  1. Hej svejs!

    Visst är det jobbigt när det gnisslar? Jag får ont i tänderna, hihi. Vilket fint vardagsrum du har. Och det är underbart när det är lite snett och vint, tycker jag.

    Underbara fotografier.

    Trevlig vecka på dig


    Kram Inka

    SvaraRadera
  2. Har nog inga större problem med ljud... lukter dock! OJ vilken känslig näsa jag har!
    Lite snett är inte lätt... eller vad är det man säger?
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Ja det låter inget vidare med gnissel! Jättefina pottskåp, ska bli spännande att se resultatet! Ha en fortsatt trevlig kväll!
    Kram Anki

    SvaraRadera