tisdag 30 mars 2010

ännu mer projekt...

Helgen bjöd inte direkt på sol och värme som jag hoppats på. Jag hade ju föreställt mig det. Och pga det skulle jag ju inte kunna sitta inne och jobba på alla mina projekt... men trots regn, åska och kall blåst och helt klart innesittarväder, så blev det inget av något av mina projekt. Måste bero på att jag var så inställd på fint väder... ja, vi skyller det på vädret!
Som om inte alla mina projekt börjar bli ganska många nu, så har jag ännu ett (eller rättare sagt fyra) projekt i tankarna. Mina gamla loppisstolar börjar bli lite opålitliga. De har hållt mycket längre än jag trodde när jag köpte dem för en hundring på loppis i samband med att jag flyttade hemifrån. Sitsarna var redan då lite slitna (mer än bara charmigt slitna) men ok att sitta på, så jag fick mamma att sy dynor av gamla linnelakan (och de är faktiskt fortfarande hela och rena, snacka om att det var kvalité förr!) att dölja det slitna med.

Nu börjar dock sitsarna spricka och jag vågar knappt låta folk sitta på dem längre. Så nummer ett: mamma ska få uppdraget att låta byggeleverna på skolan göra nya sitsar. Nummer två: stolarna ska nog få en ny kulör... När jag flyttade in i min nuvarande lägenhet hade jag tänkt att måla dem svarta, men nu har jag nog en annan färg i tankarna. Undrar vilken?!

7 kommentarer:

  1. Åh, vilka vackra stolar. Får jag gissa färg?.....Hm...Orange?...hm...lila...eller kan det vara VITT du syftar på, månne?

    Okej, jag gissar vitt.

    Ha det bra


    Kram Inka

    SvaraRadera
  2. Vackra stolar:)
    kul att se vilken färg det blev
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Mitt första besök här på din blogg! Jättemysig och väldans inspirerande - stannar kvar ett slag och kikar runt lite...
    Må så gott,
    Marie

    SvaraRadera
  4. Det är SÅ himlars skönt att ha något att skylla på! *ler*
    Fina dina stolar är, synd att saker inte håller i evighet, tur att du kan få hjälp att renovera dem!
    Ha en go onsdag och jag hoppas att solen skiner på dig idag!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  5. Hehe! Ja, varför byta färg - vitt (hrm GRÅTT) har ju visat sig "funka" de senaste 26 åren... Men den här är värre än de andra två - han kastar sig ner och rullar sig i hagen så fort jag släppt ut honom. De andra hade åtminstone den goda smaken att vänta tills jag vänt ryggen till. Detta är ett arabiskt fullblod (igen) valack, 157 cm (exakt som Rune), 11 år med inriktning dressyr och distans =) Jag vill jättegärna ses!!! Jag har bara haft sååå mycket på senare tid. Men, vi får ta det snart. Glad (jobb-)påsk då! Kram M

    SvaraRadera
  6. Så fina stolar och vilken underbar bukett med ranunkler i förra inlägget!

    Önskar dig en Glad Påsk!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Jättefina stolar! Kul att du kan fixa lagningen på ett enkelt sätt. Kul att se vad du har för färg i tankarna, min tanke var oxå att de skulle vara svarta, spännande...

    Kram l-l

    SvaraRadera