lördag 6 februari 2010

Längst ner i tvättkorgen...

...har de här vackra skapelserna legat i säkert över ett år. När jag har tvättid hinner jag oftast bara tvätta det allra nödvändigaste, så detta har bara blivit liggandes, längst ner....
Mormor & morfars fina bröllopsöverkast. Tyvärr är det en råttpissfläck mitt på som inte går bort, därför kan jag bara ha det dubbelvikt på halva sängen. Jag är lite arg på mormor och morfar som har låtit det ligga på vinden bland all annan "bråte" och råttor. Rena turen att det inte är trasigt! Men visst, det tillhör ju inte ovanligheten att man hittar vackra gamla tyger, prylar och möbler som har blivit förstörda på vinden. Knut Knutsson skulle bli förfärad om han fick se den vinden. Förstår inte hur man kan vara så orädd om sina saker...
Och ett par gamla linnelakan som kommer från morfars mor. Men de har i alla fall legat i tryggt förvar i ett linneskåp! Under dem ett par finvävda gardiner med nåt rutmönster. Men de har blivit lite förstörda med tiden. Tror de har hängt i samma fönster så länge min mamma har funnits och lååångt innan hon var född... Så aningen solblekta och lite slitna här och där. Men fina ändå! Men de får nog inte agera gardiner hos mig. De får nån annan uppgift att fylla....
Och när jag ändå var igång fick mina gamla spetsar och en duk följa med i tvättpåsen. Att det alltid ska sån tid innan jag får tummen ur....

Imorgon kommer mamma och har med sig mer "bråte" från min skattkammare. Spännande!

1 kommentar:

  1. I går hade jag tvättrace XL här hemma...
    Då är dey skönt att inte ha tider att passa!

    Tänk vilka skatter det finns från förr!
    Ska bli kul att se vad din mamma hade med till dig!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera