torsdag 6 maj 2010

skattjakt

Här haglar inläggen! Eller inte... Senaste veckorna har varit allt utom lugna och behagliga. Känns som att jag inte gjort annat än varit på jobbet. Har hunnit med ett par sjukdagar oxå. Min mormor är dålig och en del tid har gått åt där. Den kommande helgen är jag ledig (!), går på sista passet innan helgen inatt. Imorgon bär det av till mormor igen...
Förhoppningsvis hinner jag vara med mamma uppe i mormors gamla hus, de håller på och försöker rensa ut det nu. Inget man gör över en helg precis.... I det huset har inget slängts på flera generationer! Så man hittar både det ena och det andra. Som att gå på skattjakt :) Förra helgen rensade mamma ut ett skafferi där och fick sig med de här gamla burkarna hem. Jag försökte sno åt mig dem, men icke...
Ska försöka återkomma snart igen efter helgen!

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas att det blir bra med din mormor!
    Lite skattjakt är aldrig fel! Det skulle jag behöva för att skingra mina tankar...
    Trist bara när man gillar samma saker som den man jagar ihop med*ler*

    Ha det gott!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Hej, gumman!

    Nä, nu får du genast säga åt din mamma att dela med sig av burkarna, hihi.

    Jag har också några såna. Älskar dem.

    Lycka till med resten av skattjakten och ha en mysig söndag.

    Kram Inka

    SvaraRadera