måndag 2 november 2009

Tröstshopping och virkning

Det har varit så mycket så tråkigheter den senaste tiden, den ena har avlöst den andra och det verkar som att det aldrig tar slut. Så trots en riktigt, riktigt, katastrofalt dålig lön den här månaden har jag unnat mig lite shopping idag. Till mig, bara mig, och av ingen anledning. Bara för att jag ville ha. Tog en omväg på hemvägen och unnade mig ett besök på Änglabacken, en affär man tyvärr ofta glömmer bort pga läget. Där inhandlade jag denna söta zinkkrukan (bland annat....) Idag har jag varit ledig (ska jobba natt, så inte helt ledig) så jag satt uppe ganska länge igårkväll ocj kollade runt efter virkinspiration på nätet. Och, yes, inspiriation fick jag!!! Även en del mönster. Har länkat till några bra stick och virksidor och bloggar ute i kanten.
Började virka på en torgvante, men när jag nästan var klar med den första tog garnet slut... Typiskt. Och umbra som för närvarande är den enda garnaffären i stan har stängt på måndagar. Typiskt. Men jag inhandlade lite spetsband och pärlor på panduro att dekorera mina alster med. Och jag har tänkt att påbörja ett annat projekt, förhoppningsvis inatt om det blir lugnt (hoppas hoppas hoppas!!!). Nämligen ett varmt pannband i naturvitt tjockt garn, troligen med nån blomma på. Om allt går enligt planerna och inspiriationen håller i sig så kommer det förhoppningsvis en bild inom kort.

Imorgon blir det nog ett besök på Umbra för garnshopping! Bäst att smida medans järnet är varmt.

1 kommentar:

  1. finns ju faktiskt en garnaffär vid hörnan runt systemet också juh...

    SvaraRadera