söndag 22 november 2009

lingonbröd och vuxenlego

Idag har det varit ännu en grå, trist och regnig dag. Usch vad trött man blir!! Har egentligen ingen inspiration att göra nånting. Dra täcket över huvudet känns väl mest lockande... Men till slut blir man ju hungrig och inser att det är tomt i alla skåp. Alternativen är då gå ut i höstrusket och inhandla bröd eller skrapa ihop de ingredienser som finns hemma och fixa ihop bröd på egen hand. Det blev det sista alternativet! Lingonbröd.

Luktar så gott här hemma nu och jag väntar på att det ska svalna så jag kan avnjuta med en stooooor mugg thé!!! Är det lika gott som det ser ut och luktar så blir det nog repriser. Jätteenkelt recept och inte för många ingredienser i. Ingen jäsning eller knåda, bara blanda och hälla upp i brödformar. Såna recept gillar jag!

Igår började skruva ihop mitt blivande TV-skåp som inköptes på Ikea i början av veckan. Jag hatar verkligen att montera ihop deras möbler. Blev ju genomsvett bara av att öppna alla förpackningar. Sen ska man gissa vart alla delar ska vara och vilka skruvar som ska vara vart osv. "Vuxenlego" kallar Eddie det. Jag gillade inte att bygga med lego ens som liten och ännu mindre nu....

När själva stommen var ihopmonterad orkade jag faktiskt inte mer. Vet inte vem som var mest slut, matte eller Maja? (Maja hade fullt upp att "hjälpa" till nämligen...)

1 kommentar: