söndag 11 september 2011

nya projekt å vatten över huvudet

Inga projekt, inga inlägg. Därav stiltjen här... tills nu! Igår anlände nytt projekt, givetvis från skattkammaren...

Vi hade ju auktion i vintras, men det blev för övermäktigt att tömma hela huset så mycket blev kvar. Och nu när det är ganska bra utrensat har "nya" möbler och prylar dykt upp. Som byrån här t.ex... den fick mormor av sin morfar som var möbelsnickare. Så länge jag kan minnas trodde mormor att den var stulen... Den har stått väl undangömd bakom andra möbler och bråte, aldrig använd!!!! Inte ens helt färdig. Och för en gångs skull i riktigt fint skick. Lådorna ovanpå är egentligen lösa och lite av plockepinn och en knepigare del av mitt projekt... Och i lådorna finns det massa skruvar och små dekorationsdelar som jag inte har nån aning var de ska vara och hur jag ska göra... Tror minsann jag har tagit mig lite vatten över huvudet den här gången...
Till byrån hör även den här spegeln (spegelglaset fattas dock...) som jag på nåt sätt ska få upp och fast på byrån. Och hitta ett passande spegelglas till...


Men givetvis räcker det inte med att bygga klart den här byrån... Som enligt mamma är fin som den är. Men inte enligt mig... jo, visst är den fin som den är, men träslaget passar inte riktigt hos mig. Så när den har stått till sig och torkat upp ordentligt ska den få sig en släng av den vita penseln! Funderar dock på en bruten nyans av vitt, åt det grå hållet.


Förutom byrån följde ett annat mer välanvänt fynd igår, men det visar jag nån annan gång. För det är nämligen inget projekt, det ska få vara precis som det är!

1 kommentar:

  1. Åh, vilken vacker spegelbyrå och vilket pyssel du har framför dig! Jag tycker att den har en väldigt vacker, varm färg. Nästan synd att gå lös på den med färg, men förstår dig, för jag gör ju så själv och det blir alltid fint!

    Ha nu en skön vecka!

    Kram Anna-Lena♥

    SvaraRadera