tisdag 3 november 2009

besatt

Hyfsat ok natt blev det så jag hann virka klart mitt pannband! Ska bara virka en blomma eller två i nån annan färg att sätta på, sen är det färdigt att användas (och fotograferas).

När man väl kommer igång är virkningen nästan som en drog. Jag har massor med projekt och idéer att virka nu så jag vet nästan inte vart jag ska börja, känner mig nästan lite virkmanisk och besatt! Var på Umbra idag och inhadlade en kasse med nya garner till mitt garnförråd.

Kvällen tänkte jag viga åt mina virkprojekt; virka blommor till pannbandet och sen troligen fortsätta med torgvantarna jag påbörjade häromkvällen. Lite thé och bakgrundsmusik och kvällen är räddad :)

Måste bara visa vad jag inhandlade på lagerhaus idag. I vanliga fall brukar jag inte bry mig om mors och fars dag, men den här disktrasan var så klockren att jag inte kunde motstå!


Min pappa är väldigt... "ekonomisk" och för att inte slösa diskmedel i onödan (eller vatten heller för delen när vi är ute på båten) så fyller han upp diskhon med vatten och diskmedel efter frukosten, detta diskvatten ska sedan användas måltid efter måltid hela dagen och kanske dagen därpå oxå, hur smutsigt det än är... Så; Pappa, ingen diskar som du!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar